W Izbie Adminstracji Skarbowej w Poznaniu prowadzone są w szczególności następujące rejestry, ewidencje i archiwa:
- archiwum zakładowe,
- lista biegłych skarbowych (znajduje się w zakładce: "Informacje podatkowe i celne"),
- pocztowa książka nadawcza,
dodatkowo:
- ewidencja pieczęci,
- ewidencje spraw,
- ewidencje księgowe,
- ewidencja zamówień publicznych,
- ewidencja osób upoważnionych do dostępu do informacji zastrzeżonych,
- rejestr spraw w sądach powszechnych i administracyjnych,
- rejestr umów zawartych przez Izbę Administracji Skarbowej w Poznaniu.
Zasady prowadzenia przez Izbę Administracji Skarbowej w Poznaniu rejestrów, ewidencji i archiwum regulują poniższe przepisy:
- Ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach,
- Zarządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 28 lutego 2017 r. w sprawie wprowadzenia jednolitego rzeczowego wykazu akt w izbach administracji skarbowej, urzędach skarbowych i urzędach celno-skarbowych,
- Ustawa z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych,
- Ustawa z dnia 26 stycznia1984 r. Prawo prasowe,
- Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne,
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 27 września 2005 roku w sprawie sposobu, zakresu i trybu udostępniania danych zgromadzonych w rejestrze publicznym,
- Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości,
- Ustawa z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa,
- Zarządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 28 lutego 2017 r. w sprawie wprowadzenia instrukcji kancelaryjnej izb administracji skarbowej, urzędów skarbowych i urzędów celno-skarbowych oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego izb administracji skarbowej.