«Powrót

Akcja edukacyjna „Podatki – skąd mamy na nasze wspólne wydatki"

Akcja edukacyjna „Podatki – skąd mamy na nasze wspólne wydatki"

Akcja edukacyjna „Podatki – skąd mamy na nasze wspólne wydatki"

Zdjęcie uczniów, którzy rozwiązują krzyżówki w klasie. W klasie panuje półmrok, wyświetlana jest prezentacja ze slajdem; dlaczego warto brać paragon?
2 panie prowadzą zajęcia w klasie. za nimi wyświetla się prezentacja ze slajdem o szarej strefie.
Młodzież rozwiązuje w klasie krzyżówki na temat podatków. Pani chodzi po sali i się uśmiecha.
Pani prowadzi zajęcia z uczniami. młodzież coś pisze na kartkach. w tle wyświetla się prezentacja ze slajdem: dlaczego warto płacić podatki.
  • Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) przywiązuje dużą wagę do edukacji społeczeństwa, w tym dzieci i młodzieży.
  • Prowadzi liczne inicjatywy mające na celu podnoszenie wiedzy na temat systemu podatkowego oraz zasad funkcjonowania finansów publicznych.
  • Jednym z przykładów takich działań była akcja edukacyjna prowadzona przez pracowników Urzędu Skarbowego w Gnieźnie w szkołach podstawowych na terenie powiatu.

W ramach tej inicjatywy, urzędnicy odwiedzili 35 szkół, gdzie poprowadzili 75 lekcji dla ponad 1500 uczniów. Dzięki współpracy z lokalnymi władzami miejskimi i powiatowymi, akcja ta mogła dotrzeć do szerokiego grona młodych odbiorców. 
W trakcie zajęć uczniowie mieli okazję posłuchać, dlaczego płacenie podatków jest ważne. Dowiedzieli się jak podatki budują ich przyszłość, co to jest budżet i jakie są jego rodzaje. Dzięki projektowi edukacyjnemu, młodzież zyskała świadomość z czego finansowane są drogi, szkoły, obiekty sportowe, parki, place zabaw, czy oświetlenie ulic. Prowadzący zajęcia zwracali uwagę na kwestię unikania płacenia podatków, czyli szarą strefę oraz wyjaśnili dlaczego warto brać paragon. Projekt wykorzystywał popularną formę edukacji przez zabawę, uczniowie uzupełniali wykreślanki, rebusy i krzyżówki. W trakcie prowadzonych zajęć uczniowie wykazywali się dużym zainteresowaniem tematem podatków, aktywnie uczestnicząc w zajęciach.
Edukowanie najmłodszych obywateli zaprocentuje tym, że w przyszłości będą oni świadomie zobowiązani do ponoszenia świadczeń publicznych. Bez ich wkładu budżet państwa nie sprosta zaspokojeniu niezbędnych potrzeb społecznych.
Co ważne, zainteresowanie uczniów i nauczycieli zajęciami jest tak duże, że szkoły zgłosiły już chęć kontynuacji spotkań.