Urząd Skarbowy prowadzi następujące ewidencje:
- Ewidencja podatników i płatników - prowadzona w systemie informatycznym Poltax.
- Ewidencja Zobowiązanych prowadzona w systemie informatycznym Egapoltax.
- Rejestr podatników podatku od towarów i usług - prowadzony w systemie informatycznym Poltax.
- Rejestr wydanych zaświadczeń.
- Rejestr czynności cywilnoprawnych w systemie informatycznym Czynności majątkowe.
- Rejestry prowadzonych i załatwionych spraw.
- Rejestr aktów notarialnych.
- Rejestr zaewidencjonowanych kas fiskalnych.
- Rejestr kontroli podatkowych.
- Ewidencja mandatów.
- Ewidencja materiałów archiwalnych.
Podstawę oraz zasady prowadzenia przez Urząd Skarbowy rejestrów, ewidencji i archiwów regulują następujące przepisy:
- ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa,
- ustawa z dnia 13 października 1995 r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników,
- rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 24 grudnia 2002 r. w sprawie rejestru zastawów skarbowych oraz Centralnego Rejestru Zastawów Skarbowych,
- zarządzenie Nr 1 Ministra Finansów z dnia 7 stycznia 2015 r. w sprawie wprowadzenia jednolitego rzeczowego wykazu akt w izbach skarbowych i urzędach skarbowych,
- zarządzenie Nr 37/2012 Ministra Finansów z dnia 14 sierpnia 2012 r. w sprawie postępowania w przypadku zaskarżenia do sądu administracyjnego decyzji, postanowienia lub innego aktu albo czynności z zakresu administracji publicznej oraz rejestrów prowadzonych w tych sprawach,
- ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości.