Jak załatwić sprawę w urzędzie

    Jak załatwić sprawę w urzędzie

    Jak załatwić sprawę w urzędzie

    Nowe zasady obsługi podatnika

    W związku z potrzebą zapewnienia podatnikom większego bezpieczeństwa oraz komfortu wprowadziliśmy nowe zasady obsługi w urzędach skarbowych.

    Na wizytę w Urzędzie Skarbowym w Obornikach możesz umówić się korzystając z jednego z trzech możliwych sposobów:

    • elektronicznie – dzięki usłudze Umów wizytę w urzędzie skarbowym
    • telefonicznie - pod numerem 22 330 03 30 - wybierz 1, następnie wybierz 8
    • podczas osobistej wizyty w urzędzie w punkcie rezerwacji wizyt.

    Nie potrzebujesz umawiać wizyty w urzędzie, aby zostawić dokument w urnie (bez potwierdzenia odbioru) lub otrzymać potwierdzenie na swojej kopii w punkcie podawczym. Jeżeli chcesz wyjaśnić wątpliwości dotyczące złożonego dokumentu - umów wizytę.

    Godziny przyjmowania umówionych klientów znaleźć można na stronie urzędu w zakładce "Kontakt" (kliknij, aby przejść do strony).

    Jak przygotować się do załatwienia sprawy

    Aby przygotować się do załatwienia sprawy możesz zapoznać się z informacjami zawartymi w opracowanych kartach usług (kliknij, aby przejść do strony).

    Sprawy można załatwić online bez wychodzenia z domu

    Sprawy podatkowe możesz załatwić na Portalu Podatkowym pod adresem www.podatki.gov.pl (link otwiera się w nowym oknie) i serwisie www.biznes.gov.pl (link otwiera się w nowym oknie).

    Więcej o tym, jak załatwiać sprawy online znajdziesz na naszej stronie internetowej w zakładce "Załatwiaj sprawy podatkowe nie wychodząc z domu" (link otwiera się w nowym oknie).

    O zaświadczenie zawnioskuj elektronicznie w e-Urzędzie Skarbowym.

    Kontakt telefoniczny i elektroniczny z urzędem

    Aktualne dane kontaktowe oraz godziny obsługi można znaleźć na stronie naszego urzędu w zakładce "Kontakt" (kliknij, aby przejść do strony).

    Skargi i wnioski

    Przyjmowanie i załatwianie skarg i wniosków regulują przepisy:

    • Działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (j.t. Dz.U. z 2018 r., poz. 2096),
    • rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r., Nr 5 poz 46).

    Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej na adres e-mail us.oborniki@mf.gov.pl (link otwiera okno edycji wiadomości w programie obsługującym pocztę elektroniczną), a także ustnie do protokołu. Skargi i wniosku można także składać za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej. W tym celu należy założyć własne konto na platformie ePUAP za pośrednictwem strony www.epuap.pl (link otwiera się w nowym oknie). Elektroniczna skrzynka podawcza umożliwia przesłanie dokumentów poprzez wypełnienie właściwego formularza.

    Skargi i wnioski zawierać powinny imię i nazwisko oraz adres wnoszącego skargę lub wniosek. Zgodnie z § 8 pkt 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków, skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

    Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe komórki organizacyjne Urzędu Skarbowego w Obornikach albo ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

    Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności, dotyczące Urzędu Skarbowego w Obornikach, sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, czy lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

    Uwaga:

    Skargi lub wniosku nie można złożyć telefonicznie.

    Skargi i wnioski można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą.

    Zgodnie z art. 239 § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego: „W przypadku gdy skarga, w wyniku jej rozpatrzenia, została uznana za bezzasadną i jej bezzasadność wykazano w odpowiedzi na skargę, a skarżący ponowił skargę bez wskazania nowych okoliczności - organ właściwy do jej rozpatrzenia może podtrzymać swoje poprzednie stanowisko z odpowiednią adnotacją w aktach sprawy - bez zawiadamiania skarżącego."

    Informacja dotycząca przyjmowania obywateli w sprawach skarg i wniosków w Urzędzie Skarbowym w Obornikach:

    Skargi i wnioski można złożyć codziennie w godzinach pracy urzędu w biurze podawczym urzędu.

    Naczelnik Urzędu Skarbowego w Obornikach lub wyznaczony Zastępca Naczelnika Urzędu Skarbowego w Obornikach przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w poniedziałekw godz. 7:30 do 15:30.

    Dodatkowo możliwe jest złożenie skargi lub wniosku do Naczelnika Urzędu Skarbowego w Obornikach lub wyznaczonego Zastępcy Naczelnika Urzędu Skarbowego w Obornikach, bądź innemu wyznaczonemu pracownikowi w poniedziałek po godzinie 15:30, po wcześniejszym uzgodnieniu.

    Uzgodnienia godziny można dokonać telefonicznie pod nr. Tel. 61 29-75-443

    Skargi i wnioski wnoszone na piśmie należy kierować na adres:

    Urząd Skarbowy w Obornikach
    ul. Rynek 4
    64-600 Oborniki

    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 21.07.2020 Data publikacji: 21.07.2020 11:46 Data ostatniej modyfikacji: 29.10.2024 08:00
    Autor: Natalia Banaszak Osoba publikująca: Natalia Banaszak Osoba modyfikująca: Paulina Mazurczak
    Rejestr zmian