Informujemy, że w dniu 28 września 2016 r. w siedzibie Urzędu Skarbowego w Gnieźnie, ul. Spichrzowa 4, w godzinach 10.00 - 13.00 odbędzie się kolejne, trzecie już w tym roku szkolenie dla osób bezrobotnych organizowane wspólnie przez Urząd Skarbowy w Gnieźnie, Powiatowy Urząd Pracy oraz Zakład Ubezpieczeń Społecznych. W spotkaniu tym uczestniczyć będą osoby zarejestrowane jako bezrobotne w Powiatowym Urzędzie Pracy.
Szkolenie przeznaczone jest dla osób bezrobotnych, zakładających po raz pierwszy własną działalność gospodarczą. Przyszli przedsiębiorcy będą mogli uzyskać niezbędne informacje na temat rozliczeń podatkowych firmy, a także kwestii związanych z zasadami przydzielania dotacji, warunki jakie powinna spełniać osoba ubiegająca się o dotację z tytułu rozpoczęcia działalności gospodarczej. Uczestnicy wysłuchają informacji przekazywanych przez pracowników PUP dotyczących zasad korzystania ze środków Funduszu Pracy poprzez refundacje, staże pracy, przygotowania zawodowe oraz szkolenia. Pracownicy US przybliżą zagadnienia z zakresu praw i obowiązków podatkowych dotyczących zgłoszenia obowiązku podatkowego, wyboru formy opodatkowania i prowadzenia księgowości oraz rozliczania podatku VAT i PIT. Uczestnicy zapoznają się także ze sposobami prawidłowego obliczania składek ubezpieczeniowych i zasiłków chorobowych.
Na zakończenie szkolenia uczestnicy otrzymają zaświadczenie o jego ukończeniu.