Administracja Podatkowa od kilku lat regularnie przeprowadza badania ankietowe zadowolenia i oczekiwań klienta.
Są one prowadzone cyklicznie od 2012 r. i obejmują ocenę kompetencji, jasności wypowiedzi oraz kultury obsługi prezentowanej przez pracowników urzędów, a także ocenę sposobu i czasu załatwienia sprawy oraz ogólną ocenę satysfakcji z obsługi.
W związku z tym, do końca roku, klienci Administracji Podatkowej podczas wizyty w urzędach mogą zostać zaproszeni do wzięcia udziału w takim badaniu i poświęcenia kilku minut na wypełnienie anonimowej ankiety, zawierającej pytania zamknięte oraz część otwartą, obejmującą uwagi i wnioski.
***
W Wielkopolsce wyniki badań od ponad roku kształtują się na podobnym poziomie. W pierwszym półroczu 2015 r. we wszystkich urzędach skarbowych województwa wielkopolskiego zebrano i poddano analizie 2,4 tys. ankiet. Z uzyskanych odpowiedzi wynika, że zdecydowana większość (97,37%) respondentów pozytywnie ocenia działalność administracji podatkowej w naszym województwie.
Najwyższe oceny uzyskiwały urzędy wyspecjalizowane (98,47% ankietowanych odpowiedziało pozytywnie na wszystkie pytania dotyczące poziomu obsługi i sposobu załatwienia sprawy), ale pozostałe kategorie urzędów nie odbiegały znacząco od tego wyniku. Duże urzędy skarbowe (czyli takie, które zatrudniają więcej niż 130 osób) uzyskały 97,6% pozytywnych ocen, średnie (60 do 130 pracowników) – 97,65%, natomiast małe (do 60 etatów) – 96,08%.