Jakie są definicje i postanowienia ustawy o monitorowaniu drogowego przewozu towarów? Co oznacza skrót SENT? Jak wyglądają sankcje ustawowe? Co to są grupowania PKWiU? I co robić, gdy system nie współpracuje, a trzeba ruszać w drogę? Te i wiele innych zagadnień
było tematem spotkania, które odbyło się w Izbie Administracji Skarbowej w Poznaniu 12 października br.
Dzięki naszej współpracy z Zrzeszeniem Międzynarodowych Przewoźników Drogowych, w wydarzeniu mogło uczestniczyć 27 przedstawicieli firm transportowych i osób zarządzających transportem z terenu całej Polski. A wszystko po to, aby lepiej poznać zadania i obowiązki przewoźnika, które z dniem
22 września 2017 r. określono w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju i Finansów w sprawie towarów,
których przywóz został objęty systemem monitorowania drogowego przewozu towarów.
Wychodząc naprzeciw problemom z jakimi borykają się uczciwi przewoźnicy, szkolenie poprowadzili doświadczeni funkcjonariusze z Wielkopolskiego Urzędu Celno-Skabowego w Poznaniu. Właściciele firm transportowych wykorzystali okazję do zadawania pytań, dzięki czemu spotkanie miało charakter
ożywionej dyskusji. Dla wykładowców był to również ciekawy materiał poglądowy. Poznano ścieżkę
zadań i problemów, z którymi musi się zmierzyć polski przewoźnik, zanim skutecznie dokona rejestracji
w systemie „SENT".
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych będąc pod dużym wrażeniem merytoryki szkolenia i jego sposobu przeprowadzenia, zobowiązało się w ramach współpracy oddelegować do Poznania swojego eksperta w temacie Konwencji TIR i ADR, który przeprowadzi dla funkcjonariuszy
celno-skarbowych z Wielkopolski ukierunkowane szkolenie obejmujące swoim zakresem towary monitorowane w ramach ustawy o przewozie drogowym SENT.
Taka współpraca z pewnością przyniesie obu stronom wiele korzyści.